dinsdag 3 april 2012

Werk in uitvoering

Vandaag heb ik dingen afgemaakt..... (tadaa!!)
Dat doe ik niet altijd, of niet altijd even snel, dus ik vond het best heel goed van mezelf.

Vorige week was ik begonnen aan een eierwarmer van The Very Savvy Snail. Ik had niet gelezen en was direct begonnen met haken, dus ik had niet direct door dat het een eierwarmer was. Als kip vond ik hem ook leuk. Maar hij heeft dus zelfs een afgewerkte binnenkant (na vanmorgen).





Ik heb getest: hij past over een eitje heen, zolang het eitje in een klein dopje staat en niet zo een op een pootje. De pootjes heb ik iets anders gedaan dan in het patroon stond: ik wilde graag grote voeten. Ik heb ze wat korter gelaten. Bij nader inzien mis ik wel iets van een staartje... Misschien dat ik nog iets maak volgens hetzelfde principe als de kam en de voeten.
Omdat er ook nog een binnenkant in moest (niet dat het heel groot is, maar toch) had ik eigenlijk alweer genoeg van deze kip voordat hij af was. Maar nu  ik deze foto's weer bekijk, eens bedenk wat voor leuke kleurtjes ik nog allemaal heb liggen... Bijvoorbeeld in het paars, maar dan met langere benen - als ik hem op het richeltje zet in de wc kunnen z'n pootjes mooi bungelen en kleurt hij ook mooi bij het paasquiltje... Of op het kastje op de overloop, of een vensterbank, nachtkastje.... of op de ontbijttafel, met een lekker eitje eronder!

Na de kip was het inmiddels een beetje zonnig in de tuin, dus zijn we (katten en ik) de tuin in gegaan.


In dat potje mik ik vaak mijn gereedschapjes (schaar, tang, haaknaald), maar ook van die kleine projectjes, waar 'nog even' wat aan moet gebeuren.


Deze vogeltjes hebben nu vleugels, een staart, een snavel en oogjes. Helemaal af en nu zitten ze op een nestje in het toilet.



Bij het paasquiltje, gemaakt van blok maart van a tisket a tasket van Bunny Hill. (was een gratis BOM, is nu te koop)(deze heb ik echt al twee jaar af- zo heel enkel gebeurt dat wel eens)


Verder had ik nog een - ik weet niet zo goed hoe ik hem moet noemen. Ik wilde een vleermuis maken en ben uitgegaan van mijn uilenpatroon. Inmiddels heb ik een vleermuispatroon gemaakt, maar dat moet ik nog een keer controleren en fotograferen. Dit is meer een uil-verkleed-als-vleermuis. Niet erg realistisch of angstaanjagend, meer een beetje koddig.Evengoed vind ik hem wel leuk, maar nog niet af..... Nu heb ik besloten hem pailletjes als ogen te geven. Als een zonnebril, horend bij zijn kostuum...





achterkant

Ik twijfel nog steeds of ik nog een mondje moet maken, met van die hoektandjes, of dat dat teveel van het goede is. We hebben de tijd nog; 't is nog lang geen Halloween.

Na al het buiten spelen waren de katten erg rustig....

Dexter

Zelda

Ik ben bezig met een granny squares-quilt (niet gehaakt, maar een granny met lapjes!) en daar ben ik weer mee verder gegaan. De blokken zijn klaar en de sashing zit er bijna overal aan inmiddels.



Het blijft alleen zo slecht liggen...





Misschien ook wel een hint van de katten dat ik wat harder door moet werken :)

grtz

Ilse

PS: Ik doe geen show-and-tell van alles wat ik vandaag niet heb afgemaakt. Dat is me veel te veel werk...;)

5 opmerkingen:

  1. Leuke blog, helemaal jouw stijl. Ik ben trots op je. Je staat al een week op mijn favorieten en lees je dus regelmatig, dat je maar weet dat je wordt gevolgd.liefs mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love to learn the way you made these creative designs.
    cheap parking Luton

    BeantwoordenVerwijderen