woensdag 2 mei 2012

druk druk

De laatste weken doe ik weinig anders meer dan werken, heb ik het gevoel. Ok, al heb ik gewerkt, dan haak ik altijd nog wel een stukje. Dat gaat altijd door! Maar toen ik vanmorgen beneden kwam (1e dag in weken dat er niets op mijn programma stond...) zag ik dat er andere zaken een beetje waren blijven liggen...
Dus helaas vandaag voor mij geen creatieve uitingen, maar de radio aan, katten naar buiten en poetsen... En dit keer niet 'even snel' en met de Franse slag, maar grondig.  Leuk is anders, maar ik heb heel wat gedaan.

Gisteravond heb ik wel een amigurumi afgemaakt:


Sleeping Sarah, van Mia Zamora Johnson. Het patroon is gratis te vinden op ravelry. Ik vond het een leuk patroontje om te maken; lief, klein en lekker vlot!
Een ander patroon dat ik gemaakt heb is Baby Sheep, van Harugurumi. Die werd minder klein en ging ook zeker minder vlot! Haar versie is ook schattiger. Dit ging niet zonder slag of stoot en eerlijk gezegd ben ik ook niet echt tevreden.


In de eerste instantie had ik niet in de gaten dat ze verschillende soorten garen had gebruikt. Alle grijze delen had ik al af en nu had ik iets dikkers nodig voor de kop en het lijf. Maar ik heb alleen maar Catania in huis. Uiteindelijk heb ik met dubbele draad gewerkt (wit en ecru). Dat was in verhouding eigenlijk weer iets te dik, dus heb ik het patroon genegeerd en de vorm nagehaakt. Omdat ik het patroon uiteindelijk toch niet gevolgd heb, had ik achteraf gezien ook gewoon met enkele draad kunnen haken. Dat was beter geweest, want het lijfje is heel stug en stijf. Zelfs met nauwelijks vulling in het lijf blijven de pootjes afstaan. Beetje jammer, want zo lijkt het meer een schaap met rigor mortis. Dat is wel een beetje té diep in slaap, zal ik maar zeggen.....
Hij is nog heel, maar ik sta in dubio. Uithalen (en heel misschien opnieuw proberen) of zo laten en met de kattenborstel er overheen (om hem pluizig te maken).
Ik weet het nog niet.

Verder heb ik nog even te laten zien; ons raam bij de voordeur, op koninginnedag.


Wel een beetje veel spiegeling, maar toch nog aardig te zien. Het kratje is omdat de vensterbank erg laag is (ook wel te zien aan de deurklink van de meterkast); je kijkt zo gauw over alles heen. Ik had ook nog een slingertje opgehangen...



Maar dat ligt nu allemaal weer in de kast! Ik ben bepaald geen voetbalfan, maar nu ik zelfgemaakte oranjeversiering heb, haal ik het voor het EK misschien nog wel weer voor de dag. En anders volgend jaar koninginnedag weer!


credits:
Draakje van Stephanie Jessica Lau
Poekie van Grietje Karwietje
Kitty, kroontjes, vlaggetjes en slinger zijn eigen ontwerp.


Nu vind ik het tijd om lekker op de bank te hangen!

grtz

Ilse






4 opmerkingen:

  1. Sarah is wel heel schattig en het schaap ook ;-) Die heb ik ook gemaakt, twee zelfs maar was ook niet helemaal tevreden over het resultaat..
    Zag er gezellig uit bij jouw voordeur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Lastig he, patronen met verschillende garens! Ik denk echt dat het daaraan gelegen heeft.. Maar het blijft me wel dwars zitten:)

      Verwijderen
  2. leuke dingen heb je gemaakt, ik ga zeker meer komen kijken naar jouw creaties

    groetjes viki

    BeantwoordenVerwijderen