zondag 6 mei 2012

Small projects sew along

Wishlist...

Het zou leuk zijn als ik in de komende tijd de volgende projecten kan maken (/afmaken):

1. Ik vond nog een zakje met gehaakte vleugeltjes. Daar kan ik nog wel wat uiltjes en vogeltjes voor maken; die heb je immers nooit genoeg :) Inmiddels heb ik dit af, lees hier



2. Het is hoog tijd dat ik het quiltwerk van mijn wonky stars afmaak. Af en toe pak ik deze quilt weer op en werk ik er even aan verder, maar hij ligt al anderhalf jaar onder de salontafel. Ik hoef nog maar de helft van de rand. En dan de bies eraan. Dat is te overzien, ook al doe ik het met de hand.... Vandaar dat ik hem ook hierbij zet; de quilt is wel groot, maar zo heel veel werk zit er niet meer in. Bovendien liggen de katten er steeds op en moetie nodig eens in de wasmachine.


Dat wat je links ziet is afplaktape; daar quilt ik langs voor een streepjespatroon in de rand.

3. Op de handwerkbeurs hebben mijn moeder en ik een workshop Zweeds borduren gedaan. We hebben toen een paardje geborduurd. Dat moet ik nog steeds in elkaar zetten. Ik wil eigenlijk ook de andere kant borduren, dat vind ik wel zo leuk.


4. Een tijdje terug hebben mijn moeder en ik heerlijk een dagje zitten prutsen op Tilda-hazen. Zij heeft een bruine gemaakt met een spijkerbroek (is erg leuk geworden; met een gehaakte kip onder de arm en een gebreid schaap aan een touw; heel grappig!). Later heb ik er ook een mevrouw haas bij gemaakt, maar ze hebben beide nog wat afwerking nodig. Voor haar wil ik nog een schortje maken, ze moeten nog oogjes en her en der moet ik nog wat vastnaaien (er zitten nu nog wat spelden in).


5. In hetzelfde Tilda boekje staat ook een slak, die zeer geschikt is als speldenkussen. Die wil ik ook nog graag maken.
De slak is af, lees hier

6. 't Is niet helemaal de tijd voor kerst (al bijna voor 'christmas in july') maar ik heb nog een stitchery project liggen dat nog niet af is. Het is de christmas banner van sewhappy.me. Vijf van de stitcheries zijn gedaan, nog twee te gaan en dan kan ik ze afwerken. Moet te doen zijn vóór de kerst, zou ik denken...




7. Dit lieve patroontje heb ik voor mijn verjaardag gekregen. Het staat wel heel gezellig tussen mijn naaispullen, maar het is natuurlijk nog leuker als ik het quiltje maak! Het is een klein quiltje, dus redelijk snel klaar en kan ook op veel verschillende plekken hangen omdat ie mooi smal is. Bovendien vind ik de katjes erg leuk;)



8. Inmiddels heb ik een aardige verzameling 'free gifts' van Cross Stitcher Magazine (uit de UK; vind het een mooier borduurblad dan de nederlandse). Ik vind eigenlijk dat ik daarvan ook weer eens wat moet maken. Niet alles is mijn smaak, maar met een ander patroontje of een ander kleurtje valt er wel wat aan te passen. Het zijn met name kaarten, labeltjes enzo, dus best leuk om bij een kadootje te doen bijvoorbeeld.


9 & 10. Deze heb ik al af! Namelijk het rijstkussen en het uitproberen van Ticker Tape! Lees hier meer
Ik ga denk ik ook nog wel een 'gewoon' kussen maken van Ticker Tape, wie weet ook nog wel een quilt, omdat je daar tenminste goed je restjes voor kunt gebruiken. Maar het is niet mijn bedoeling dat op korte termijn te gaan doen: eerst dit lijstje en de WIP's en nog eens een UFO...


Fijn weekend verder!

grtz

Ilse






Geen opmerkingen:

Een reactie posten