woensdag 27 juni 2012

Marisol

De laatste dagen duikt steeds overal een klein muisje op....


erg nieuwsgierig...





Het patroon is gratis te vinden op Ravelry: Marisol. Ze wordt in het rond gebreid. Zeker in het begin is het even priegelig omdat je met heel weinig steken begint, maar wel op 3 naalden... Verder is het prima te doen. Het is wel verstandig om iets beter te lezen dan ik deed, zodat haar koppie symmetrisch wordt... Ach, perfect zijn we geen van allen :)
Ze is er niet minder leuk om en ik vind het leuk dat ik het nu voor elkaar gekregen heb!



No harm has been done to animals in the making of these pictures

Inmiddels heb ik nog wat meer kleurtjes wol besteld en een setje kleinere bamboe naalden (hier in de buurt niet in de winkel te krijgen...). Ik wil nog wat meer eierwarmertjes breien, maar dan dat de konijntjes (of muizen, beren, poezen; hangt allemaal af van de oortjes en neusjes) wat lichter van kleur zijn. Daarvoor heb ik wit, ecru en een beige besteld. Ik ben alvast begonnen met een aantal truitjes, het deel dat over het ei gaat. Dan hoef ik er straks alleen nog armpjes en een koppetje bij te maken. Inmiddels gaat het breien al wel iets sneller (mag ook wel, gezien mijn tempo in het begin) en wordt het steeds regelmatiger. ( geen gedraaide lussen meer, steken die 2 keer zo ruim zijn als andere)

Ik heb nog 2 kleine projectjes af, maar die komen later. Deze week werk ik wat extra, dus heb ik niet zo veel tijd om nieuwe dingen te maken; zo heb ik toch wat te laten zien!

grtz,

Ilse





1 opmerking:

  1. Wat een schattig muisje! Weer heel anders dan het exemplaar dat ik van de week haakte.

    BeantwoordenVerwijderen