dinsdag 5 juni 2012

Shirtjes

Vandaag heb ik met mijn schoonzusje kindershirtjes 'opgeleukt' met zelfgemaakte applicaties. Hiervoor had ik strijkvelours besteld bij applicatie en zo. Het ging niet helemaal vanzelf, want de twee jongemannen voor wie de t-shirts zijn, liepen er ook bij. (3 en 1 jaar oud. Need I say more?)
De oudste heeft heel goed meegedacht over wat er op zijn shirts moest komen en hoe. 'ja, met een bowlingbal en dan de kegels helemaal door elkaar, kijk zo!'
(afgelopen weekend zijn we naar de bowlingbaan geweest met z'n allen)
De ander was vooral druk met afwisselend knuffelen en kattekwaad uithalen....
Het was heel gezellig en we hebben zelfs ook al 3 shirts afgekregen!


De bowlingbal.. Dat paarse is een glitterfolie.


De krokodil... Hij is erg druk met krokodillen (die bijt je in je bil!!). Hij is zo leuk geworden!


En een mooie uil voor de jongste.Hij is in het echt fleuriger; de buik en vleugels lijken hier bijna zwart, maar zijn paars. Het patroon is van Eline's Winterhuis, het 2e boek van Eline Pellinkhof.
Jongeman J wilde nog wel een t-shirt, maar dan met zijn naam. En een aap erbij.
Ik bedacht me later dat de vogels van Angry Birds ook misschien wel leuk waren,  dat spel vind hij namelijk erg leuk. Het strijkfolie is nog lang niet op (bovendien is er makkelijk genoeg bij te bestellen), dus dat kan allemaal nog.
Het velours zag er mooi uit, voelde ook best soepel. Ik ben heel benieuwd hoe het zich houdt in de was!!

En wat J intussen nog meer bedacht heeft voor op zijn shirts... :)

Kleine L vond de blauwe teckel wel leuk (is ook precies de goed maat voor die kleine handjes), dus de teckel heeft een nieuw thuis gevonden. L was direct heel lief en zorgzaam: de teckel mocht bijvoorbeeld al meteen in bad (in mijn koffie- gelukkig was die net op).
Toch knap van ons, dat we tussendoor die shirts nog hebben gemaakt...:)

grtz,

Ilse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten