dinsdag 19 maart 2013

Drukte

ja, het was hier nogal druk... Dat heb je soms!
De kast van vriendlief zijn opa is inmiddels geschilderd, op zijn plek en ingeruimd. Ik heb nog wat plekjes weer aangestipt met verf en nu moet er nog een definitieve waslaag overheen. (dan is hij ook niet meer zo vlekkerig) Het glas in de deurtjes bleek bruin te zijn, wat niet mooi stond; dus nu hebben we de bovenkant gewoon open gelaten.
Het was een hele klus, maar nu hij keurig op zijn plekje staat, ben ik tevreden.



De kast die daar eerst stond heb ik ook maar geverfd- als je dan toch bezig bent... Ik had precies genoeg verf voor de buitenkant; de zijkanten van de deurtjes konden niet meer! Nu staat hij op zolder, met mijn lapjes erin.


De kleur heb ik zelf gemengd en terwijl ik aan het uitproberen was, heb ik wat uitgeblazen eitjes geschilderd. Bij de plaatselijke bloemenwinkel hadden ze zulke leuke ei-vaasjes; die kon ik niet weerstaan. 



Met wat kwarteleitjes maakt het toch een schattig stukje! 

Op handwerkgebied heb ik ook niet stilgezeten, hoewel het wel veel 'losse eindjes' zijn op het moment....  De afgelopen dagen heb ik gebreid aan een mystery van Fuzzy Mitten. Het wordt een diertje met een gebreid vest/ jasje. Om het mysterieus te houden, breien we eerst het vestje. Er zijn inmiddels al verschillende motiefjes om uit te kiezen. Het lammetje hoort er eigenlijk niet bij, maar omdat het vestje hem goed past, mag hij showen. 



Ik ben benieuwd welk dier het wordt.... we moeten in ieder geval een bolletje bruin paraat houden.

grtz, 

Ilse

3 opmerkingen:

  1. Ow, wat een schattig vestje! Grappig, zo'n mysterie beestje, ik ben alvast nieuwsgierig ;-)
    Dat vaasje is zeker erg leuk, die ga je vast nog veel gebruiken.
    Knap werk, de kasten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It is so nice to meet your. You did a great job on your cabinet. It is a lot of work to paint. Thank you so much for following me. I am you newest follower.
    Hugs
    donna

    BeantwoordenVerwijderen