woensdag 27 maart 2013

Goed gereedschap...

is het halve werk. Een waarheid als een koe!
Er zijn steeds meer ergonomisch vormgegeven haaknaalden verkrijgbaar, in verschillende soorten en maten en prijsklasses. Ik heb een aantal verschillende geprobeerd en ik vond die van clover (met het gele handvat) altijd heel prettig. Inmiddels hebben ze ook een nieuw model, zag ik bij een aantal andere bloggers.
Een tijdje terug kreeg ik een haaknaald van de Wibra kado en die vind ik nog fijner dan de haaknaalden van Clover. Met 69 cent per stuk, kun je jezelf nog eens een haaknaald kado doen!


Hij ziet er ook nog eens heel fleurig uit! Nadeel is alleen, dat ze lang niet altijd verkrijgbaar zijn. Vandaag trof ik er weer één in de winkel; die heb ik gekocht. Mocht je er ook zo één kopen, controleer hem goed!!
Ik haakte 2 steken en had toen een flinke metaalsplinter in mijn vinger... Aan de naald zat nog een scherpe rand. Met een nagelvijl/ polijstvijltje had ik de kop snel genoeg netjes glad, maar ik had het liever ontdekt voordat ik mezelf verwondde...
Verder een bijzonder fijne haaknaald!
Op facebook kwam ik tegen dat woensdagavond 3 april er een 'friends and family' avond is, op vertoon van de uitnodiging krijg je 25 % korting op de hele collectie... kost ie helemaal bijna niks!

Op gebied van breien heb ik laatst ook wat nieuws geprobeerd, namelijk vierkante naalden.
Ja, het klinkt niet heel gestroomlijnd, maar zo heel gek is het nog niet! Deze naalden gaan namelijk niet rollen in je handen; je hoeft ze minder strak vast te houden omdat je meer grip hebt. Het heeft even geduurd voor ik besloot het te proberen, maar ik ben helemaal om. Wanneer de maat het toelaat, pak ik mijn setje vierkante naalden... Ze waren 9 euro 60, dus niet echt goedkoop, een paar euro duurder dan de bamboe sokkennaalden die ik ook gebruik, maar ze zijn wel van goede kwaliteit. Het is aluminium, dus niet koud en ze zijn super glad gepolijst; echt gladder dan andere naalden die ik geprobeerd heb. De punt is wel rond en mooi spits.
Met deze naalden brei je een klein tikkie strakker, maar door de vorm van de naald kun je makkelijker insteken in een strakke steek.




oh, en ze zijn heel stevig, ik heb ze nog niet verbogen. Dat zegt wat!
Ik heb ze gekocht bij Zeven Katten, ben ze nog niet ergens anders tegengekomen. Er zijn ook rondbreinaalden van en ook haaknaalden...
Zij staan ook op de brei en haakdag(en) 29 en 30 maart.

Op de pennen staat een tweede vestje van de mystery. Inmiddels heb ik daarvan ook de mouwen af en ben ik toe aan de boord. Afgelopen vrijdag kregen we het patroon voor de poten en het lijf, die heb ik ook al klaarliggen. Ik weet nog steeds niet wat voor dier het wordt...



grtz,

Ilse

PS; nee, ik heb geen aandelen in Wibra of bij Zeven Katten....


1 opmerking:

  1. Ik heb hier ook de wibra haaknaalden in huis, zo'n koopje. Maar het is niks voor mij. Ik houd mijn haaknaald "fout" vast en dat kan dus niet met deze naald, aangezien het ergonomische stuk plat is, ipv rond. En idd wel jammer dat je jezelf eraan verwond hebt.
    Ik haak (bija) altijd met een metalen haaknaald 2,5 die ik al vanaf het begin heb. Maar weet eerlijk gezegd niet hoe ik eraan gekomen ben. Dus gewoon niet kwijt raken.

    BeantwoordenVerwijderen