vrijdag 8 maart 2013

Kastje

Het kastje is nu helemaal af! De waslaag heeft de kleur iets donkerder en intenser gemaakt en het effect van het 'kris kras' schilderen is nu ook zichtbaar. Mijn vader gaf me de tip om een schoenpoetsborstel te gebruiken voor de was; dat werkt wel handig. Nu kon ik de was er in ronddraaiende bewegingen opsmeren/ uitsmeren. Ik vind het wel een sjieke kleur voor zo'n statig kastje en het gewolkte effect is leuk geworden.



Ik ben blij met het resultaat! Toen ik vriendlief om zijn mening vroeg zei hij 'kweenie, 't is wel erg groen...' Dacht ik nog even dat het van grasgroen naar smaragdgroen niet zo'n heel grote schok zou zijn... 
De kans is groot dat het kastje hier niet kan blijven staan; we krijgen een kast uit de inboedel van vriendlief zijn opa. Die komt op de plek van onze buffetkast, maar is groter, dus waarschijnlijk past deze er dan niet meer naast.... 
Het betekent ook dat ik nog niet klaar ben met schilderen! Kleine dingen zoals deze doe ik gewoon naar mijn eigen zin, maar met een grote kast vind ik dat vriendlief ook moet meedenken. Nu zei hij ' ik vind wit wel mooi..' Misschien moet de muur dan een kleurtje?

Dan heb ik nu nog een verhaal over hoe haakwerk tot onverwachte ongelukken kan leiden.... Ik was boven, dus heb niet alles gezien; maar hier is wat er gebeurde...
Vriendlief had een broek aan met een knoopje op de achterzak. Dat knoopje bleef in het haakwerk van het kussen hangen, zonder dat hij het in de gaten had. Toen is hij opgestaan om wat te drinken te pakken en heeft met het kussen aan zijn kont mijn glas omgezwaaid.... Ik was heel tevreden over mijn timing; hij had de troep al grotendeels opgeruimd, maar had het kussen nog niet losgekregen; dat hing nog steeds aan zijn broek... Het zag er bijzonder uit...!



De boosdoener...


grtz,


Ilse

3 opmerkingen:

  1. Je kastje is heel bijzonder geworden, ik vind het kleurtje erg goed bij het kastje passen. Mooi werk!

    Arm kussen, is nu helemaal verfromfraaid en krijgt ie nog de schuld ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kastje is mooi geworden. Een bijzondere kleur met een mooi effect erin. Leuk dat je op zo'n simpele manier een "oud" kastje passend voor je eigen interieur kunt maken.
    Jammer van het kussen. Is het een optie om de knopen van de broek van vriendlief te halen? Hihihi

    BeantwoordenVerwijderen























  3. Jammer dat ik Het ongelukje van J gemist heb. Had wel zin in de slappe lach........Onthouden voor 5Dec? groetjes Mam

    BeantwoordenVerwijderen