zaterdag 28 september 2013

Ontspanning

Soms heb je zo'n dag nodig dat je gewoon een beetje rondkeutelt in huis, her en der wat aanrommelt en vooral het huishouden etc links laat liggen. Even een dagje 'niets moet, alles mag'. Ik knap daar altijd erg van op! Dinsdag had ik zo'n dag. Ik kwam een haakwerkje tegen voor een kussenhoes; die had ik in mijn lapjeskast gelegd omdat ik er nog een hoesje voor moest naaien. Dat vind ik altijd een fijn werkje; niet te ingewikkeld, inmiddels ben ik er handig genoeg mee, muziekje aan en zingend en swingend houdt het je leuk een uurtje bezig. Lekker met mooie stofjes bezig zijn en vrij vlot resultaat boeken; fijn! Dus: fijne cd aan en ik ging aan de slag. Al gauw had ik een hoesje af...


Eigenlijk maak ik mijn hoesjes altijd 39 x 39 cm; zo passen ze mooi rond sierkussens (die verkocht worden als 40x40) en een lapje grannies 4 x 4 met haaknaald 2,5 komt dan precies mooi uit. Ik had er alleen niet bij stilgestaan dat dit haakwerk met naald 3 gehaakt was.... Dat krijg je als je oude blokjes gebruikt- toen had ik nog maar 1 maat haaknaald! Dus dit hoesje was net  2 cm te klein...
Geen nood; nieuw cdtje aan en weer verder!


En zo zat ik later die middag het kussen af te werken... Het hoesje past goed om een zitkussen van de oude tuinstoel, dus uiteindelijk pakte het heel goed uit!
Ach en dat andere hoesje; daar kan ik nu weer wat leuks voor haken of breien.... ook geen straf!
Dexter is er direct die avond op dit kussen gaan slapen, dus ik ga er van uit dat hij goedgekeurd is.




grtz,

Ilse

3 opmerkingen: