woensdag 11 februari 2015

Motivatie

Het was toch best een goed idee, om eens op te biechten hoe veel projecten ik op de pennen heb... Of beter gezegd; had. Ik heb niet alles af, maar toch alweer wat! Ik heb heel gemotiveerd zitten breien dit weekend. :)

Allereerst mijn sokken! Waar ik bij de eerste sok driekwart jaar over heb gedaan, was het bij de tweede in twee dagen voor elkaar... eerder behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst hoor!
Ik ben blij dat ze af zijn, dan kan ik binnenkort weer aan nieuwe sokken beginnen! Er valt genoeg te varieren met verschillende patronen en technieken, dus dat is een leuke manier om nog eens wat wolletjes op te maken.




Behalve dat het fijn is om dit project van mijn lijstje af te kunnen strepen, ben ik ook tevreden over het resultaat. Zondag waren ze al af en ik heb ze al gedragen, met veel plezier. Het heeft wel iets, zelfgebreide sokken te dragen. Mijn moeder was zo druk met voor anderen breien (na sokken is ze nu aan een visserstrui begonnen; fantastisch, maar wat een klus!) dat ze voor zichzelf warme sokken gekocht had..

Ook de jacobus is verder gebreid, hij hoeft alleen nog maar gevuld en dichtgemaakt te worden. Dat doe ik vanavond even denk ik. Daarvan dus nog geen foto's.

Wat ik nog wel op de foto heb, is een oude jacobus, met een nieuwe muts. Ik was op Ravelry een grappig patroontje tegengekomen. Zondagavond heb ik dat even als tussendoortje gebreid.


Stoer toch?
Ik bedacht me dat ik nog een aapje had te laten zien. Die heb ik een aantal maanden geleden tussendoor gebreid, op ienie mini naaldjes. Bij zij maakt het had ik naaldjes gekocht van 1,2 mm. Met gewone sokkenwol breide ik deze jacobus.



Op de strakkere stukjes was het wel even prutsen, maar verder viel het nog best mee. En hij is toch een heel stukje kleiner dan de andere jacobussen! Een echt handzaam formaat..






Alle beestjes van hetzelfde garen, maar op naalden van 3 mm, 1,2 mm, 2,5 mm en 1,2 mm.

Ik had nog magneetjes liggen, die heb ik in zijn pootjes gedaan. Helaas zijn ze niet sterk genoeg; je merkt er niets van. Bij zij maakt het (waar ook het patroon en de breinaalden vandaan komen) zijn magneetjes te koop die wel sterk genoeg zijn. Voor een volgend aapje dan maar.

Nog niet op de foto, maar al wel een stuk gevorderd, is kikker.


grtz,

Ilse

4 opmerkingen:

  1. Hihi, Jacobus is helemaal klaar voor carnaval :-) Stoer hoor!
    De kleine Jacobus is echt mooi! Ik kan me voorstellen dat dat een gepruts is geweest.
    Je sokken zijn prachtig, daaar kan geen fabrikant tegenop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb rode wangen ( en warme voeten). Maar je hebt prachtige sokken gebreidt , liefs mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb rode wangen ( en warme voeten). Maar je hebt prachtige sokken gebreidt , liefs mam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sokken, die zullen lekker warm zitten.
    De jacobussen zijn super, de kleine is erg mooi qua kleur.

    BeantwoordenVerwijderen